Erika Lindeblad

Aldrig mer Anoroxia.

Kategori: Om mig

Det är dax för mig att gör en förändring. Dax för mig att ta beslut som jag kan vara stolt över och som får mig må bra. Under en alldeles för lång tid har jag plågat mig själv, utsatt mig själv för saker som skadat min kropp och mig själv. Det är slut med det nu. Jag ska upp vikt. Må bra. Bli stolt över mig själv och älska mig själv. På riktigt. 
Jag är så trött på en mager och tanig kropp. En kropp som inte tål mycket. En kropp som är svag. Jag vill inte längre skämmas över att vara alldeles för smal. Det är verkligen dax för en hälsosam kropp. Det förtjänar både jag och min kropp. 
 
Det har tagit alldeles för lång tid för mig att inse detta och det får jag sota för men jag ska göra allt för att bli den bästa versionen av mig själv. Jag ska bli bätte än någonsin, må bättre än någonsin. För just nu mår jag inte bra över hur jag ser ut och det gör inte min kropp heller. 
Jag tycker det är jobbigt att inte träna, för träningen är en stor del av mitt liv, men just nu gör den mer skada än nytta, iallafall för min kropp. Den behöver vila och massa mat. Och det ska jag ge den. Det förtjänar den.
Jag är så glad att jag kan inse detta nu men det har tagit alldeles för långt tid men nu kan inget stoppa mig och jag säger hejdå till anoroxin, förevigt! 
 
Jag skulle bara vilja säga, tänk på vad ni gör, vilka beslut ni tar. För det kan bli så fel och du kan få ångra dig hela livet. För livet går inte ut på att vara smal. Att vara snyggast eller att vara bäst. Även om denna värld får oss tro att det är det, det går ut på. Men denna världen är sjuk. Vi glömmer bort vad som egentligen är viktigt och vi glömmer bort att ta hand om oss själva. Vi glömmer att ta hand det som vi ska leva med hela livet. Oss själva. Så tänk efter ordentligt! För ingen vill någonsin gå genom det jag gått genom. Ingen. Jag lovar. 
För vi är fantastiska och unika allihopa. Vi är fina som vi är och ingen är den andra lik och kommer aldrig bli. Så sluta jämföra, va glad för att du är du och ta hand om dig själv. För det viktigaste är du mår bra. Att din kropp mår bra och att du trivs med den! Sen vad andra tycker eller hur världen tycker att man "borde" se ut ska inte påverka. För det är ditt liv, din frihet. Tänk på det. 
 
Jag kan inte förändra världen men förhoppningsvis kanske jag får någon på andra tankar och förhindrar någon från det jag gått genom. Får den eller dem personerna att förstå att allt handlar inte om hur vi ser ut eller om hur vi borde vara. För livet med anoroxi, måste, tvång, press, förbud, ja vad det än handlar om är inget liv. Jag vet. Jag försvann tillsammans med mina kilon på kroppen och jag inte förens nu har jag på riktigt viljan att gå upp i vikt. Inte längre ha en mager, anorektisk kropp.
Det har tagit mig över två år att inse att jag plågat min kropp. Och under de två åren har jag gått miste om så himla mycket. Jag har flera gånger inte velat leva för att jag tyckt så illa om mig själv, varit så trött på alla måsten och tvång. Allt för att jag ville vara smal, nöjd och lycklig. Men allt jag blev var sjukligt smal. Det var det ända jag var. Ingenting annat och det är inget liv. Om jag kunde så skulle jag leva om de åren. Jag skulle ta till vara på dem på absolut bästa sätt men det kan jag inte. Däremot kan jag göra resten av mitt liv till de bästa någonsin. Och det ska jag! Jag kommer kämpa och jag kommer ge allt. Det är dax för förändring. Dax för ett liv. Ett liv värt att minnas, ett liv värt att leva. 
 
Ta hand om er och era kroppar. För ni är fina. Allihopa! :) 

Kommentarer

  • Bell säger:

    Åh, blir så glad när jag läser sånt här! Vill bara likea men det kan man ju inte här. Jättefint skrivet! Hoppas du och din kropp börjar må bättre snart! Kämpa på och ta hand om dig! :D

    2013-04-18 | 23:24:58
  • JOSEFINE säger:

    Så fina & betydelsefulla ord. Du är så stark, att du vill göra en förändring bara det är starkt. Har själv varit sjuk i en ätstörning och depression, är nästan helt frisk nu. Bra att kunna dela med sig vad man gått igenom, så andra kan läsa & ta del av vad just man själv gått igenom. Det kan hjälpa otroligt mycket. Kämpa vidare och ge aldrig upp. Var stark! <3

    Svar: Åh vad glad jag blir! Du är också stark och du måste också lova mig att fortsätta kämpa! Vi är bra och vi är starka:) Skriv till mig om du vill eller behöver fråga något! :) Kram på dig<3
    Erika

    2013-04-20 | 22:09:57

Kommentera inlägget här: