Erika Lindeblad

sånt som jag inte trodde var möjligt.

Kategori: Tankar

Helt plötsligt satt du där. Du drack öl. Heineken. Du var inte full men du var inte nykter heller. Du sa hej och presenterade dig. Men jag glömde ditt namn i samma stund som du sa det. Jag var alldeles för upptagen med att beundra dina ögon. Dem var de vackraste jag sett. Du var det finaste jag sett.
Vi pratade en lång stund om alltmöjligt. Främst om våra tatueringar och deras historier. Det var fint. Efter ett tag tog du min hand och frågade om vi inte skulle gå ut och sätta oss. Det gjorde vi. Där glömde jag bort tid och rum. Jag glömde att runt omkring oss fanns säkert hundra människor men för mig fanns bara du. 
Vi pratade om allt och det kändes som att jag hade känt dig hela mitt liv. Allt var så naturligt och självklart. Det var alldeles för bra. Du var alldeles för bra. Du berättade om saker och känslor som jag kunde känna igen mig i till punkt och prickar. Du förstod mig utan att jag behövde berätta. Du hade en personlighet som jag gillade. En syn på livet som jag trodde jag var ensam om att ha. 
Plötsligt säger du något mina ögon. Du frågar vilken färg de har. Du håller kvar blicken. Jag blir generad och vänder bort huvudet. Du ber om ursäkt och säger att du är konstig. Men det var du inte alls. 
Utestället vi är på stänger och du ska leta upp dina vänner. Och jag mina. Vi går ut. Det är en ganska kall kväll för att vara sommar. Jag letar upp en vän och säger att jag förmodligen kommer hem senare men att de inte behöver oroa sig. Du väntar på mig. Det är när jag ska gå tillbaka till dig jag kommer på att jag inte minns ditt namn. Jag skäms. Men jag säger inget. Jag följer med dig till dina vänner. Jag träffar två av tre. Och där säger dem ditt namn. Du går i väg med den tredje. När ni kommer tillbaka presenterar du mig stolt. Lägger armen om mig och drar mig närmare dig. Jag känner mig omtyckt. Jag känner mig som världens bästa människa. 
Det slutar med att jag följer med dig. Vi går genom sommarnatten och jag är den lyckligaste i världen. Och vi har knappt träffats i två timmar. 
Jag följer dig till campingen du bor på. Följer med dig till tältet ni bor i. På vägen dit byter vi mobilnummer. 
Framme vid tältet känns det ända självklara att stanna så det gör jag. Du vill ha mig där. Jag vill vara där och aldrig har jag känt så mycket som jag kände då. Aldrig har jag litat på någon så mycket, aldrig har jag tagit åt mig alla ord på samma sätt som när du sa dem. Aldrig har jag känt mig så omtyckt, så bra och fin. Du fick mig att känna mig som världens bästa tjej. Jag ville aldrig lämna din varma famn. Aldrig lämna din sovsäck. Du värmde mig. Allt var perfekt. Du var perfekt. För mig. 
På morgonen skildes vi med ett "vi hörs" och en puss. Jag var tvungen att gå trots att allt jag ville var att stanna. Men det skulle inte vara sista gången vi sågs. Det kände jag på mig. 
Jag gick genom stan och hem till mina vänner. Efter ett tag fick jag ett sms. Från dig. Ni hade bestämt er för att åka som planerat. Alltså inte stanna en dag till som jag hoppats på. Men vi höll kontakten. 
 
Idag pratar vi inte. Av olika anledningar. Du är där och jag är här. Kärlek är skrämmande och underbar på samma gång. Men de där timmarna var bland de bästa timmarna i mitt liv. Jag kommer aldrig glömma dig även om vi aldrig ses igen. Jag föll för dig. Och det skrämmer mig. Jag trodde inte på kärlek vid första ögonkastet. Jag trodde inte det fanns killar som du och jag trodde inte man kunde känna såhär mycket för någon man inte känner. Men jag hade fel. Och det var du som fick mig att inse, att jag ska vara stolt över den jag är för att jag är bra. Tack för det. Tack för att jag fick träffa dig. Tack för att du kom och satte dig hos mig den där kvällen. Och jag kommer aldrig igen glömma ditt namn. 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hejsan kan du inte berätta lite om hur du tränar, intervaller, långt eller kort, vad du gör om du försåt? Jag gillar att springa och vill gärna få bättre komdition skulle vara kul och du svarade :))

    Svar: Hej! Du kan skicka dina funderingar till [email protected] Så ska jag göra vad jag kan för att du ska få så bra svar på dina frågor som möjligt!
    Erika

    2013-09-07 | 14:23:04

Kommentera inlägget här: