Erika Lindeblad

1. Min idrottsbakgrund

Kategori: Fina stunder

Träning är något som jag har hållt på med hela mitt liv. När jag var mindre, fram tills jag var ca 12 år red jag och hade egne häst.
Jag började spela fotboll när jag var runt 8 år i ett kill-lag. Jag och min kompis spelade tillsammans med killarna tills vi var omkring 11-12 år. Sen gick vi till flick-fotboll för att sedan gå till dam-laget. 
Jag har alltid gillat att springa. Alltid haft bra kondition och så är jag jävligt envis. Därför har mittfältet varit en given plats för mig. Löpstark och envis = en okej yttermitt eller innermitt. 
Fotbollen har varit det jag tyckt varit roligast och löpningen har jag bara sett som en rolig grej att göra någon gång i bland. Inte springa långt inte springa mycket bara springa lixom för att det är skönt och för att jag kan. 
Mitten av min " fotbollskarriär" skadade jag ledbandet och var bort lite till och från fotbollen under ca ett års tid.Sen när jag kom tillbaka var det bara köra igen, tejpade fötter var dock ett måste. De året jag bestämde mig för att gå ner i vikt var också de året som fotbollen gick som bäst och var som roligast. Ett tag iallafall. Innan hjärnspökerna blev för stora och tog över allt för mycket. I samband med detta började jag löp-träna mer, inte för att det va särskillt kul, eller jo i början var det kul, innan allt med mat och träning blev måsten och tvång. Men det är en annan historia. 
På gymnasiet gick jag en hälsa/idrottslinje. Så jag är träningsmänniska ut i fingerspetsarna. Där har ja fått testa på alla möjlig idrotter och former av träning. Väldigt rolig linje passade  mig perfekt. 
Fotbollen var under flera och faktiskt under hela min uppväxt det jag ville göra och det som jag trodde jag skulle hålla på med tills jag blev gamal som gatan men så blev det inte. Våren 2013 var det friidrotten och löpningen som gällde och sedan dess är det vad jag har hållt på med och det visade sig att jag var väldigt bra på det också. En av de bästa i sverige till och med. Så här är jag i dag. Fullsatsning på friidrotten och det är vad jag älskar att göra! :) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: