Erika Lindeblad

Det gör mig så illa..

Kategori: Ätstörning och Anoroxi

Att se tjejer som bloggar om träning och kost och som knappt vet vad det pratar om. Vet vad de kan utsätta andra människor för eller man kanske ska säga påverka andra människor.

Alla dieter om att man ska inte äta kolhydrater för då går man upp ivikt ja allt vad det är! Men kroppen behöver alla delar! Tro mig jag har lärt mig så mycket. Jag trodde man klarade sig utan vissa grejer men det gör man inte. Kroppen behöver allt och variation är bra! När jag säger allt menar jag protein, fett, kolhydrater, vitaminer och mineraler. 
Jag säger inte att man ska äta pizza, kebab osv varje dag. Men man ska absolut inte förbjuda sig själv att äta något. Längtan efter det blir bara större. Lagom är bäst som man brukar säga. 
Om jag hade kunnat börja om och undvikit att hamna där jag är hade jag ist för att ta bort och förbjuda mig själv massa saker för att jag inte var nöjd med mig själv och ville gå ner i vikt hade jag jobbat på att börja gilla mig själv precis som jag är! Jag hade förmodligen mått bättre, haft roligare och varit lyckligare. För tro mig med den här skiten är man inte lycklig, man har inte roligt och man mår dåligt. Vem vill det? 
Börja älska dig själv.

Kommentarer

  • amanda säger:

    <3

    2012-01-03 | 18:36:35

Kommentera inlägget här: