Erika Lindeblad

Tävlingsdag, lagtävling

Kategori: Fina stunder

Hej! 
Idag har jag tävlat. Lagtävling på hemma plan och efter första omgången leder vi nu i både kvinno och herr-klassen. Härligt! Hoppas vi går upp i div.1 i sommar. Vore kul! 
Jag fick plocka hem lite poäng till laget i 800m och 5000m. Jag är nöjd med min prestation med tanke på förhållanderna. Vinst i 5000m, en fjärdeplats i 800m men personbästa så jag är nöjd! 
Nu ska jag ligga på soffan hela kvällen. 
 
Ha en fin lördag! 
 

Kommentarer

  • Sofie a säger:

    Hej Erika!
    Jag vill bara säga att du har en fin blogg och att du är en sjukt snygg tjej som inspirerar mig till att gå ur min sjukdom. Fortsätt uppdatera och kan inte du lägga upp fler hälsosamma tränings-och mat. Inspirerar mig som sagt.
    Får jag bara fråga hur lång du är? Eller vad har du för bmi? Du är jättefin!
    :)

    Svar: Hej Sofie! Tack så jättemycket vad glad jag blir och ännu gladare gör det mig att jag inspirerar dig till att gå ur sjukdomen. För jag lovar dig att livet är så mycket bättre, roligare, finare, underbarare utan ätstörningen! Jag älskar livet och jag tycker bättre om mig själv än vad jag någonsin gjort! :)

    Fortsätt kämpa vännen och du kommer garanterat bli fri och frisk. Tro mig!

    Jo jag kan absolut lägga upp saker om mat och träning. Vad vill du veta? :)
    Om det skulle vara något du undrar över men inte vill ta här. Kontakta mig gärna på [email protected]
    Jag är 168-169 cm lång, vet inte exakt faktiskt. Och mitt bmi vet jag inte vad det ligger på just nu. :)
    Erika

    2013-06-03 | 19:28:03
  • Sofie a säger:

    Hej igen!
    Jag är 17 år och har haft problem med mat sedan 6:an. Det började med mycket träning och en rejäl viktnedgång, sedan hetsätningar och jag har gått igenom ett helvete! Har nu diagnosen UNS-som du kanske vet vad det är? Ätstörning Utan Närmare Specifikation. Men som sagt, jag äter ganska normalt och tränar 3 gånger i veckan-dock ser jag ganska stor ut (bmi 18.4).
    Jag förstår inte hur man kan vara riktigt fri och äta utan att "bry sig" om vad man stoppar i sig. Får du ingen ångest? Eller kan du exempel äta 2-3 munkar utan ett problem? Jag kan inte förstå sådant(sorry är som sagt sjuk).
    Du är en riktigt stark person.Önskar att jag någongång i framtiden ska bli fri och att mat inte är ett minsta lilla problem i mitt liv.
    Hur mycket tränar du föresten? Hur mycket äter du på en dag? Du inspirerar mig som sagt!
    Kramar!

    Svar: Jag vet vad det är absolut! Och jag vet att det är ett helvete att gå genom men jag vet att det går att ta sig ur om man ger sig fan på det. Jag tror knappast du ser stor ut. I dina ögon kanske men ett bmi på 18.. då är man inte stor. Det är hjärnspökerna som får dig att tro att du är stor.
    Jag bryr mig om vad jag stoppar i mig. Kost är ett stort intresse jag har och eftersom jag nu satsar på min friidrott är kosten ännu viktigare för att jag ska kunna prestera och bygga muskler. Bli bättre, snabbare och starkare. Vi alla behöver mat. Även om man inte tränar. Annars skulle vi inte överleva.
    Jag får ingen ångest av maten jag äter. Jag älskar mat och vet att kroppen behöver det för att jag ska kunna träna och för att må bra.
    Jag förbjuder inte mig själv att äta något och att äta tre munkar... Det är inte ens gott. Jag äter när jag är hungrig. Jag äter bra mat och tills jag är mätt. Men om jag är sugen på en glass, godis eller något annat äter jag det. jag lyssnar på min kropp helt enkelt. Godis, glass osv är inget jag ersätter en måltid med utan äter utöver min vanliga kost om jag vill ha det.
    Jag tränar mycket och äter mycket.

    Jag vet att du kan bli fri vännen, jag vet! Det går! Men det krävs en jävla vilja, mod och styrka. Jag vet att du har den. Tro på dig själv och låt inte djävulen vinna! Jag tror på dig.

    Jag mår bättre än vad jag någonsin gjort. Psykiskt och Fysiskt. Livet är så mycket bättre utan ätstörning. Jag älskar livet och jag är lycklig. På riktigt. Jag trivs i min kropp mer och mer. Och jag trivs med mig själv mer och mer. Det är så härligt!

    Ta hand om dig vännen och fortsätt kämpa! :) Kram!
    Erika

    2013-06-04 | 21:16:25

Kommentera inlägget här: