Erika Lindeblad

Om du inte ätit middag än

Kategori: Ätbart

Kan du ju göra denna pajen. Det går fort. Jag gjorde till en person och gick lite på känn så det får du med göra ;)

Recept: 
Pajdegen hade jag mjöl, vetekross, margarin och vatten.
Grädda pajdegen ca 10 min innan de övriga grejerna kommer på. 

Spenat 
Soltorkade tomater ca 3 st
Purjolök
Ägg, 2st små
Mjölk och vatten 
Fetaost
Vitlöksklyftor efter smak. 
Cayennepeppar 
Salt
Vitlök och ört krydda

Blanda ihop spenat, soltorkadetomater, purjolök och kryddorna i en stek panna inte förlänge men så smakerna binds lite lixom. 
Vispa ägg, vatten och mjölk(äggstanning) häll sedan detta i pajformen. Efter det lägger du i spenatblandningen i pajformen. Tillsist strör du fetaost över efter tycke och smak. 
Skjus in i ugnen ca 15 min så pajen blir fast och osten fått fin färg. Gott, enkelt och det går snabbt! 



Jag tog vad jag hade hemma det kan du också göra. Bara fantasin som sätter stopp! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: