Erika Lindeblad

Mot frihet

Kategori: Ätstörning och Anoroxi

Det är precis det jag jobbar för varje dag. Under en längre tid har jag jobbat mot min ätstörning men inte lyckats särskillt bra. Jag har fått hjälp nu efter mycket om och men och jag jobbar varje dag med vägen mot frihet.
För med en ätstörning och anoroxi är man allt annat än fri.
Varje dag är en kamp. Varje dag kämpar jag med att få i mig tillräckligt med mat. Det har blivit bättre och jag kan följa den så kallade "matlistan" som är vad en människa behöver äta varje dåman inte är aktiv, alltså inte tränar. De dagar jag tränar måste jagäta mer. Logiskt.
Träningen är jätte viktig för mig och det har den alltid varit. Och nu, äntligen, efter veckor med hårt jobb har min
läkare tillåtit mig att börja träna igen. Men dock under en heldel villkor.
Men att komma hit, där jag är idag, har inte gått på några dagar eller veckor. Snarare månader. och då har jag en
ändå en bit kvar. För detta är inget man bara blir fri ifrån. Det krävs hårt jobb och framför allt mycket mod.
Vissa dagar går allt som på räls och andra dagar är det som att cykla på en cykel utan hjul, helt hopplöst.
Jag vill inte att någon ska behöva uppleva det jag varit med om. Det är så mycket som man går miste om så många som blir inblandade. 
Jag ville aldrig såra eller utsätta min vänner och familj för något sånt här. Allt jag ville var ju bara att gå ner några kilo i vikt. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: